środa, 22 maja 2013

Klasyczny hummus


Błyskawicznego „czegoś na ząb” ciąg dalszy. Głodna nie potrafię pisać, więc jakaś przekąska w zasięgu ręki (i komputera) musi być! Libański hummus na taką przekąskę nadaje się wprost idealnie! Pasuje zarówno do pieczywa, jak i do warzyw. I uwaga! Zawarta w nim witamina B6 sprzyja koncentracji i intensywnej nauce, wspomagając procesy myślowe. Może zatem spokojnie zastąpić w tym względzie napoje energetyczne.



Składniki:
  • 1 puszka ciecierzycy
  • 2 łyżki pasty sezamowej tahini
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 ząbek czosnku
  • Sól

Przygotowanie:
Odsączoną ciecierzycę wrzucamy do wysokiego naczynia i dodajemy pozostałe składniki. Wszystko razem miksujemy do uzyskania konsystencji gładkiej pasty. Hummus podajemy w miseczce lub salaterce, polany oliwą z oliwek. Do dekoracji możemy użyć nasion ciecierzycy lub kawałków cytryny.

Gotowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...