czwartek, 28 sierpnia 2014

Jednogarnkowe danie z soczewicy wg Anny Guzik

Za oknami ostatnio chłodno, dlatego postanowiłam ugotować dzisiaj coś treściwego. Wybór padł na jednogarnkowe danie z soczewicy. Ten pyszny przepis podpatrzyłam w programie "Zdrowie na widelcu" Anny Guzik :)



Wszystkie składniki dania są bardzo zdrowe. Bogata w białko soczewica ma niski indeks glikemiczny, dlatego gorąco polecam ją osobom na diecie. Brązowy ryż, bogaty w witaminy z grupy B, magnez, potas i cynk, polecam natomiast wszystkim tym, którzy chcą mieć piękną i gładką cerę. Pozytywnie na naszą skórę wpłynie również czerwona papryka, która poza dużą ilością witaminy C, zawiera także beta-karoten i witaminę A. Co ważne, w przepisie nie wykorzystuje się ani grama tłuszczu, co nie jest bez znaczenia dla naszej wagi!

Składniki:
  • nazwa składnika1 batat
  • nazwa składnika3/4 szklanki soczewicy (ja użyłam czerwonej)
  • nazwa składnika1/2 szklanki brązowego ryżu
  • nazwa składnika1/2 czerwonej papryki
  • nazwa składnika2 i 1/2 szklanki wody
  • nazwa składnika2 łyżki sosu sojowego
  • nazwa składnika2 łyżeczki curry
Oryginalnie przepis zawierał także rodzynki i migdały, ja jednak z nich zrezygnowałam.


Przygotowanie:

Obranego batata i paprykę kroimy w średnią kostkę i wrzucamy do dużego, żaroodpornego naczynia. Dosypujemy soczewicę, ryż i przyprawy. Dolewamy sosu sojowego, wody i wszystko dokładnie mieszamy. Naczynie przykrywamy pokrywką i pieczemy przez godzinę w piekarniku nagrzanym do 190 stopni.

Gotowe!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...